Vaarvakanties met de Billie Holiday

Vaarvakantie 2010: Holland, Zeeland en misschien België

Slakkegangetje naar Amsterdam

Gek idee hoor. We zijn al vijf weken onderweg entoch niet verder gekomen dan Amsterdam, wat via het IJsselmeer maar een dag varen is! We doen het dus op z'n elf en dertigst. De reden dat we zo traag vooruitkomen is dat we een aantal verplichtingen in de agenda hadden staan. Op 3 juni waren we namelijk in Zaandamuitgenodigd op de bruiloft van Telegraaf-collega Cees Koring en zijn Laura. De weken daarvoor zijn we daarom op ons akkertje door Noord-Holland getuft en zijn zowel in Alkmaar, Haarlem als Zaandam een hele week gebleven. Dat is ons uitstekend bevallen want het weer was prima. We hebben de steden te voetuitgebreid verkend enin de omgeving prachtige fietstochten gemaakt.

Toerist in eigen land

We zijn toerist in eigen land. In Medemblik genoten we o.a. van het oude stoomtrammetje naar Hoorn en van een fietstocht naar pittoreske dorpjes als Twisk en Opperdoes, dwars door kleurrijke bollenvelden. In Langedijk bezochten we de Broeker veiling. Ook een aanrader! In Alkmaar lagen we hartje centrum, op slechts honderd meter afstand van de Waag en de kaasmarkt. Ook hier maakten we mooie fietstochten, o.a. naar Bergen aan Zee en door de duinen naar Egmond. In Haarlem liepen we stomtoevallig Barbera en Rob op deGrote Markttegen het lijf en kwam nichtje Barbara even op bezoek. We fietsten naar Walter en Attie in Bloemendaal en maakten met Attie een grote fietstocht door de duinen naar IJmuiden en langs het Noordzeekanaal naar Spaarndam en Spaarnwoude.

De Zaan

In Wormerveer lagen we een paar nachten bij Gerard en Janny voor de deur, schuin tegenover de Zaanse schans. In Zaandam hebben we leuk gewinkeld, fietsten we de Schermer in de rondte enontdekten we hoe mooi natuurpark Het Twiske is. De bruiloft van Cees en Laura was geweldig. We voeren met de oude sleepboot Succes naar Amsterdam waar de ambtenaar van de burgerlijke stand aan boord kwam voor de huwelijksinzegening. Vervolgens voeren webuitenom naar Muiden en via Weesp en Diemen weer terug naar Zaandam. Veel Telegraaf-collega's aan boord en heerlijk bijgekletst. 's Avonds was er nog het Zaanse jazzfestival, dus het feest hield maar niet op.

Amsterdam

Inmiddels liggen we zoals gezegd in Amsterdam. We hebben een perfect plaatsje in de rustigeSixhaven, pal tegenover het Centraal Station. Pontje over en je bent meteen in het centrum. We lopen lange afstanden door de stad en verkennen alle delen ervan. Zondag fietsten we door het Vondelpark en kwamen Yvonne tegen bij Vertigo. Kleine wereld! Het weer is inmiddels omgeslagen. Gistermiddag was het gelukkig nog mooien konden we de Jordaan eens gaan verkennen. Vandaag stortregent het aan één stuk dus blijven we aan boord en beginnen aan een legpuzzel. Heeft ook wel weer wat. Zaterdag komen Annelise en Jan over uit Noorwegen en varen een paar dagen met ons mee. We gaan dan over de Vecht naar Loosdrecht en vervolgens naar Utrecht en misschien nog door naar Gouda. Als zij vertrekken gaan wij waarschijnlijk de Lingeverkennen.Op 25 juni trouwen Anton en Pushpa dus dan moeten we in Schoonhoven zijn.

Atty-Marije

Hallo Bouke en Marcella,
Weer erg leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken!
Jammer van het weer op dit moment...
Veel plezier.
Groeten Atty-Marije

Julie en Ubbo Wilkens

We genieten weer van jullie verhalen en alle oude kennissen en vrienden die jullie tegenkomen...Het is inderdaad een heel kleine wereld die er, mits goed ge-managed, heel plezierig uit kan zien... Liefs en cheers, Julie en Ubbo

Ada Middelweerd

Prachtige foto's, wat is Nederland toch mooi!!
Blijf genieten, ondanks de regen.

liefs

Marieke Kramer

Wat leuk om een berichtje te lezen hier! Ik hoop dat jullie niet al te veel last hebben van de regenbuien, want hier in Groningen valt het soms met bakken uit te hemel. Veel plezier nog en ik zou jullie graag willen bezoeken (Marjon was ook enthousiast). Tot wanneer zijn jullie onderweg? Liefs Marieke

nicole

Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de Glooria, in de Gloooriaaaa.. Hiep hiep HOERAAAAA :))

annie en sietse

Hoi Bouke en Marcella

we zijn weer thuis en zitten in onze eigen zon
Via genua zijn we naar de bloemen buurt gereden waarbij deze buurt on het meest deed denken aan Westland met kassen echter deze waren veelal oud en verlaten
Vroeger zijn hier veel bloemen gekweekt , nu nog wel maar veel minder
Het strand(je) was echter prima en het weer (eerst) ook
We waren er trouwens niet via Genua, maar dwars door heen
We hadden beiden verschoning nodig nadien
Daarna zijn we naar Florence gereden (via genua) en dit ging nu prima (we gingen er nu omheen)
Deze stad hebben we bezocht , met het openbaar vervoer
Een prachtige drukke (vooral veel fotograferende Japanners (wil joe take pikture from me please)stad
We zijn op de dom geweest 412 treden op en neer
Maar wel de moeite waard
Nadien elk een bolletje ijs gekocht (Dom dom )kosten 13 euro

Daarna nog naar Sienna ook prachtig en veel minder druk en net zoveel japanners met camera's
Daar zijn we weer vertrokken naar Sotto de marina een plaats 65 km beneden Venetië
Redelijk goed strand en we zijn daar langer gebleven
want de camping beviel ons ook goed
Het dorpje waar we dicht bij zaten heette Chioggio
Men noemde dit klein Venetië
Maar ook daar werd het weer minder en dit zou ook zo blijven soms wat regen minder temperatuur
De keus was blijven en ons daar dreigen te vervelen of ergens anders te (kunnen) gaan vervelen met in eider geval een ander uitzicht
De voorspellingen Italië waren overal minder aan het worden
De keus was we gaan naar Gardameer en we zijn zaterdag daar heen gegaan Vlak bij bardolino
Na een voorspoedige reis hadden we onze plek bereikt en stonden om 11.30 te plek
Achter ons maar wel in het zicht begon het donker te worden en rommelde het wat
Om 1300 regende en onweerde het dat het een lieve lust was
Binnen een half uur was het onweer voorbij maar de regen heeft tot zondagmiddag aangehouden
Ik heb de davinci code op film gezien, Annie 1 1/2 boek en toen waren we het zat
We hadden tussen de buien door we wat kleine ritjes gemaakt maar omdat we geen gras voor de caravan hadden zakte ons trapje langzamerhand weg en op badslippers slibberden door de modder
Een kuuroord met modderbad zou er niet voor onder doen
We hebben ze zaak opgepakt en zijn maandagmorgen terug gereden richting Nederland
We hebben een camping opgezocht vlak bij Straatsburg
Daar was het prima weer en we hebben besloten daar twee nachten te blijven en Straatsburg te gaan bezoeken
Dit hebben we gedaan en zijn met de fiets daarheen gegaan , een prachtige rit 45 in totaal met een verrassende ervaring op het gebied van rijden in een hele grote stad met de fiets
Straatsburg is ook een prachtige stad
Woensdagmorgen zijn we weer vertrokken en hadden nog het plan om in Maastricht 2 nachten te staan maar omdat in assenTT is en we op vrijdag of zaterdag terug zouden gaan leek dit ons geen goed plan zodat we woensdag om 1800 aan een lekker bord Hollands eten zaten ( gemaakt door Nynke)en we om 2200 lekker liepen te feesten in assen
Donderdag zijn we ook wezen feesten en we maken ons op om vanavond de finale te beleven qua feest en morgen nog een afterparty de beleven en omdat we dit alles moet bekostigen gaan we maandag weer (met plezier) aan het werk

Maar omdat het een rampzalig verhaal lijkt moet ik melden dat we verschrikkelijk veel plezier aan deze vakantie hebben gehad .

Nou dus ff een update over onze belevenis
En zo te lezen hebben jullie het ook naar de zin

groet Annie en sietse