Vaarvakanties met de Billie Holiday

14/7 Uffeln - Münster

De dag begint bewolkt maar droog, maar al gauw komen er weer buien. Zoveel nattigheid hebben we geloof ik nog nooit meegemaakt. Bij de sluis van Münster vaart net een groot vrachtschip naar binnen en we zien de sleper Annemarie voor ons snelheid maken om ook nog mee te kunnen. Gauw de sluis opgeroepen en gelukkig, wij mogen ook mee als we snel zijn. Gas erop en zodra we de sluis in zijn gaan de deuren achter ons al dicht. We liggen bij een drijvende bolder dus het schutten is een makkie. Om een uur of 1 zijn we in de Hanze- en studentenstad Münster: mooi plekje aan de kade in de stadshaven. We gaan de stad in maar we zijn nog geen 10 minuten onderweg of we krijgen een enorme plensbui op ons nek. We schuilen onder een winkelafdak en daarna blijft het gelukkig een tijdje droog dus we kunnen de stad verkennen en zelfs nog even koffie drinken op een terrasje. 's Avonds zitten de café's en restaurants langs de haven stampvol. Een gezellige drukte. Wel veel lawaai en dronken mensen die langs zwalken op de kade, maar gelukkig gebeurt er geen narigheid.

Sluizen: 1. Motoruren: 4.2. Afstand: 45 km