Vaarvakanties met de Billie Holiday

18/7 Wesel - Loo

Er was voor vandaag een mooie, warme dag voorspeld, maar de werkelijkheid is helaas anders. De zon schijnt af en toe wel, maar er staat flink veel wind en de temperatuur haalt maar nauwelijks de 20 graden. Op de Rijn krijgen we soms zelfs windstoten van 6 Bf, en de boot stampt en slingert door de golven van wind en scheepvaart. Het blijft wel een machtig mooi gezicht, al die gigantische duwcombinaties, container-, tank- en vrachtschepen. Even na de middag komen we als de Batavieren bij Lobith ons land binnen. Bij de bunkerboot van Tolkamer is het een komen en gaan van grote schepen, waar Bouke behendig doorheen manoeuvreert. Een eindje verderop tanken wij bij de steiger van Bijland. De tank was flink leeg want er gaat maar liefst 174 liter in! Dat wordt de komende tijd droog brood eten dus. We gaan het Pannerdensch Kanaal in, richting Gelderse IJssel.Het vluchthaventje dat op de kaart stond aangegeven als ligplaats, blijkt nu droog te liggen, maar een eindje verder is een zandput met het jachthaventje van wsv Loowaard. Een gouden greep want we worden er meteen heel hartelijk ontvangen door geweldig aardige mensen. Het is nog steeds zonnig en droog, dus we pakken de fietsen en maken een mooi ommetje via het dorpje Loo naar Duiven, waar we wat boodschappen halen. Als we terugkomen worden we uitgenodigd voor het borreluur van de vereniging. Een leuk ploegje en de hapjes komen ook nog op tafel. Wat treffen we het weer!

Mirjam de Jong

Nou weer erg leuk om te lezen hoor! Maar wat het weer betreft is het hier precies hetzelfde. Regen, regen, regen maar volgende week wordt het beter en warmer. Zal tijd worden. Bij jullie vast ook dus geniet er extra van!!!
Groeten Jouke ,Geertje en Mirjam

Ids Kuindersma

Jullie duiken van de ene verrassing in de andere. Dat maakt die ondernemende tochten mooi. En als je dan zo gastvrij onthaald wordt weet je dat er overal op de wereld fantastische mensen rondlopen. Je kan maar beter door geluk achtervolgd worden. Als je altijd in de schaduw loopt zie je nooit de zon. Leuk om de avonturen te volgen. De grootste verrassing voor mij was dat onder jullie verhaal een gratis CD aan te vragen is van de EO: koormuziek en zang. Hoe bedenk je het....

WSV Loowaard

Marcella & Bouke,

Het was leuk dat jullie als passant in onze haven bij het borreluurtje aanschoven, het is goed te lezen (met een kaartje en op jullie website) dat het gewardeerd wordt. Wel een waarschuwing voor volgers het is niet altijd zo'n ontvangst, maar van harte welkom.
Groet, de borrelgenoten